.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازار خودرو>گرانی از راه رسید

بازار خودرو کشور‌، اگرچه در واپسین روزهای سال با گرانی روبه‌رو شد و نرخ برخی خودروها‌، افزایش یافت‌، اما در نهایت‌، «شب عید» را به خود ندید و مشتریان‌، مانند سال‌های گذشته‌، چندان روی خوش به خرید خودرو نشان ندادند.

آن طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت مي‌گویند‌، تاخیر در ورود خودروهای پلاک جدید (مدل 89) به بازار‌، یکی از دلایل اصلی کم رغبتی مشتریان به خرید خودرو در پایان سال‌جاري، به حساب مي‌آید.
به گفته آنها‌، بخشی از مشتریان‌، خرید خودرو را به سال آینده موکول کرده اند و این موضوع موجبات کم رونقی بازار را در واپسین روزهای سال‌، پدید آورده است.

طبق اخبار رسیده از بازار، در هفته جاری چند خودرو از جمله تندر-90‌، پارس‌، پژو 405، پژو 206 و زانتیا افزایش قیمت را تجربه كردند و نرخ آنها رشد کرد.

گرانی این خودروها طی هفته جاری‌، به دلیل عرضه مدل‌های پلاک جدید آنها است.

شتاب قیمتی در خانواده پژو
به جز روآ و 206‌های صندوق‌دار سایر اعضای خاندان پژو در ایران‌، هفته پایانی سال را با گرانی به انتها رساندند. پژو 206 تیپ 2 که هم اکنون تنها در مدل مجهز به ترمز ضدقفل‌، به تولید مي‌رسد‌، با افزایش قیمتی که این هفته تجربه کرد‌، در حال حاضر نرخی برابر با 14 میلیون و 100 هزار تومان دارد.

همچنین 206 تیپ 3 نیز با قیمت 15 میلیون و 400 هزار تومان‌، خرید و فروش مي‌شود و تیپ‌6 این محصول نیز‌، با قیمت 18 میلیون و 800 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

این در شرایطی است که هم‌اکنون 206 صندوق‌دار v8 با نرخ 16میلیون و 300‌هزار تومان خریدوفروش می‌شود و v9 نیز قیمتی برابر با 19‌میلیون و 500‌هزار تومان دارد. V20 ساده‌ترین مدل 206 صندوق‌دار نیز با قیمت 13‌میلیون و 900‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

405 باز هم گران شد
پرتیراژترین و شاید محبوب‌ترین محصول ایران‌خودرو یعنی پژو 405 نیز طی هفته با افزایش قیمت روبرو شد و گرانی را تجربه کرد.

این محصول در حال حاضر با نرخ 13‌میلیون و 400 هزار تومان در مدل بنزینی به فروش می‌رسد. این در حالی است که پارس دیگر محصول محبوب ایران‌خودرو نیز با افزایش قیمتی 50 هزار تومانی‌، نرخی برابر با 17‌میلیون و 150‌هزار تومان در مدل معمولی بنزینی خود دارد. این محصول جزء خودروهای پر تنوع ایران‌خودرو به حساب آمده و مسوولان این شرکت قصد دارند از تنوع آن بکاهند.

پارس و 405‌، در زمره پرمصرف ترین محصولات ایران خودرو به شمار مي‌روند.

اما سری هم به نماینده کم‌فروغ و کم‌فروش ایران‌خودرو یعنی پژو روآ بزنیم. این خودرو در حال حاضر در مدل بنزین‌سوز خود‌، نرخی برابر با 8‌میلیون و 350 هزار تومان دارد و روآی دوگانه‌سوز نیز با قیمت 8‌میلیون و 750‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

اوضاع نامناسب این محصول در بازار سبب شده تا ایران‌خودرویی‌ها تیراژ تولید آن را کاهش داده و حتی به فکر حذف روآ از سبد محصولات خود بیافتند.

این شرکت هم اکنون به تولید مدل «سال» روآ‌، روی آورده است.

گرانی به سمند نرسید
طی هفته جاری خاندان سمند‌، از گرانی در امان ماندند و افزایش قیمت را تجربه نکردند.
به نحوی که در حال حاضر سمند معمولی نرخی برابر با 13‌میلیون و 500‌هزار تومان دارد.

lx محبوب‌ترین عضو خانواده سمند نیز در حال حاضر با قیمت 15‌میلیون تومان در مدل بنزینی به فروش می‌رسد.

این در حالی است که سورن هم‌اکنون قیمتی برابر با 16‌میلیون و 700‌هزار تومان دارد.

زانتیا‌، گران و کم مشتری
هر چند ریو و پراید دو عضو سرشناس خانواده سایپا این روزها ثبات قیمت را تجربه می‌کنند، اما فرانسوی مونتاژی این خانواده یعنی زانتیا، جور این دو را کشید و طی هفته جاری گران شد.
این محصول که تا چندی پیش نرخی نزدیک به قیمت کارخانه داشت‌، در حال حاضر با قیمتی برابر 27‌میلیون و 800‌هزار تومان به فروش می‌رسد. این در شرایطی است که به گفته فعالان بازار‌، مشتریان تمایلی به خرید زانتیا با این قیمت‌، نشان نمي‌دهند.

افزایش قیمت زانتیا در حالی است که دیگر مونتاژی سایپا یعنی ریو‌، تغییر قیمتی خاصی را طی واپسین روزهای سال‌، تجربه نکرده و در حال حاضر با قیمت 13 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد.

نمایشگاهداران خودرو پایتخت معتقدند‌، عدم عرضه ریو با پلاک جدید‌، دلیل گران نشدن ریو است.
پراید نیز به عنوان پر تیراژترین خودرو کشور هم‌اکنون با قیمت 7‌میلیون و 700‌هزار تومان در مدل معمولی و بنزینی خود به فروش می‌رسد.

... و اما تندر-90
از بازار تندر-90 هم خبر می‌رسد که این فرانسوی پرحاشیه نیز از گرانی‌های هفته پایانی سال، بی‌نصیب نبوده و افزایش قیمت را در مدل E2 و E1 تجربه کرده است. به گفته فعالان بازار، تندر E1‌، در حال حاضر با نرخ 12 ‌میلیون و 700 هزار تومان خریدوفروش می‌شود و E2 نیز 15 ‌میلیون و 400‌هزار تومان قیمت دارد. دلیل اصلی گرانی تندر، تیراژ نامناسب این خودرو فرانسوی است.
البته عرضه مدل‌های پلاک جدید این خودرو به بازار نیز‌، در گرانی آن تاثیر گذاشته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.